İyi bir Seyahat
Risk Yönetimi İçin Öneriler
(Travel Risk Management)
Hazırlık.
Sağlam bir risk yönetimi programının bir
parçası olarak seyahatte karşılaşılabilecek riske
karşı hazırlık, yolculuk
öncesinde yolculara çeşitli yardımcı araçlar, hizmetler ve çözümler
sunulmasının, seyahat riskinin ve bunun doğuracağı finansal negatif etkilerini
azaltacaktır.
Kurumsal seyahat yöneticileri ve
güvenlik/risk yöneticileri için bu durum, genellikle, gidilecek yer ile ilgili
bilgi toplama, güvenli seyahat araçlarının belirlenmesi, aşı gibi gerekli
sağlık ihtiyaçlarının belirlenmesi ve seyahat edecek personelin seyahat riski
planında tanımlandığı üzere, sorumluluklarının bilincinde olmasının
sağlanmasını kapsamalıdır.
Seyahat Yönetim şirketleri, “ acentalar”
seyahat öncesi bilgileri ve bir olağan üstü durum anında gerekli değişiklikleri
yapmaya yönelik hizmet sunmak için hazır olmalıdır.
Gerçek zamanlı izleme.
Hem şirketlerin seyahat yöneticileri ve
özellikle Seyahat Yönetim şirketleri
Doğa ve meteorolojik olaylar, sağlık,
terör veya her türlü seyaht etmeyi riskli hale getiren olayları global olarak
kesintisiz bir şekilde izleyen araçlar ve teknolojik çözümler kullanmalıdırlar.
Sabre Rezervasyon sistemleri ve GBTA'nın
The Digital Business Traveler'da yer alan son çalışmasına göre, iş için seyahat
eden çalışanların çoğunun şirketlerinin, özen yükümlülüğü amaçlarına yönelik
olarak, bulundukları yerleri mobil cihazları aracılığıyla izlemelerine izin
verebileceklerini söylemektedir.
Acil Aksiyon
Bir olay yaşandığında, kurumlar
çalışanları için olay yerinden uzaklaşma, tıbbi yardım veya güvenlik desteği,
veya alternatif yeni güvenli yerlere seyahat ve konaklama sunulması gibi bir
yapı üzerinden (kurumdan, seyahat acentesinden ve hatta bir üçüncü taraf
güvenlik hizmetinden birisi) acil yardım sağlayabilmelidir.
Kontrolün kimde olduğundan bağımsız
olarak, yapılacak harekatın koordineli ve kusursuz olması gerekmektedir.
Sonuç itibarıyla, özen yükümlülüğü ve
özellikle seyahat riski yönetimi, dikkatli planlamayı, kuruluş bünyesindeki
departmanların ortak çalışmaları ile ve yolcu güvenliği için özel araçlar
ve hizmetler sunan Seyahat Yönetim şirketleriyle güçlü ilişkileri zorunlu
kılmaktadır.
Tüm bunları yaparken seyahat datalarının
seyahat alışkanlıklarını gösterecek önemli bir kaynak olduğu unutulmamalı ve
planlamanın en önemli unsuru olacağından özenle oluşturulmalıdır.
Altyapı tercihimiz Sabre Rezervasyon sistemlerinin bu konuda geliştirdiği son ürünüde paylaşmak isteriz.
Kaynak:
https://www.sabre.com/insights/duty-of-care-managing-corporate-travel-risk-in-unstable-world/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder